Pagina's

Tuesday, April 16, 2013

My life | Nike + running

Hee lieve lezeressen,
Sport is sinds een jaartje een groot onderdeel van mijn leven, vroeger sportte ik nooit. Ik vond niks leuk qua sport en ik zat veel liever thuis.
Tot dat in september vorig jaar een nieuwe hockeyclub in mijn plaats werd opgericht, toen werd ik enthousiast. Het leuke hieraan vond ik dat iedereen nieuw was op de club en iedereen hockey tegelijk moest leren. Zo krijg je gelijk een veel leukere band en is het niet zo competitief. Ons eerste zaalwedstrijd seizoen hebben we al gehad en ik vind het super leuk. Laatst hadden we ook onze eerste veldtraining, heerlijk in de buitenlucht. Hiervoor moet natuurlijk wel conditie worden opgebouwd.
Met een vriendinnetje van me begon ik een paar keer per week hard te lopen, we vinden het allebei heel leuk en vooral de Nike + running app is hierbij een aanrader, hij houdt alles bij en je raakt hierdoor veel meer gemotiveerd.

Mijn verste rondje tot nu toe, 11 km.




















Een aantal tips voor hardlopen
* Drink en eet niet teveel, minstens een uur van te voren niks meer, anders krijg je steken en dit is niet fijn
* Download muziek op je mobiel en zet hem lekker hard, zo kan je met zijn tweeën luisteren
* Het grote voordeel aan de app is hij houdt je afstanden, calorieën bij en het rondje wat je rent, hier hoef je je internet niet voor aan te zetten!
* Spreek voor jezelf of met zijn tweeën af tot waar je rent, bijvoorbeeld welke boom en waar je weer gaat snel wandelen ( met deze manier maak je veel meer KM's en verbruik je uiteindelijk ook meer dan als je een klein stukje alleen maar hardloopt, zo hou je het veel langer vol )
* Maak elke keer als je gaat hardlopen verschillende rondjes, anders wordt het snel saai
* Onder het rennen kan je ook hele mooie foto's maken van de dingen die je onderweg tegenkomt, en deze foto's kan je weer op instagram delen!
* Spreek een beloning met jezelf af, heb je de goal gehaald die je wilde, en is het lekker weer? Neem dan een lekker drankje op het terras! ( misschien kan je nog wel een gratis drankje van de barman krijgen omdat je zo sportief bent ;) )

Gebruiken jullie ook de Nike + running app? Voeg me dan toe, gebruikersnaam: Jet U