Pagina's

Monday, September 24, 2012

Top six nice expositions


Hee!
Misschien gaan jullie nooit naar een museum of expositie en misschien wel. Een halfjaartje geleden heb ik een museumkaart besteld, nu ben ik in die tijd naar 3 musea geweest, veel te weinig. Ik heb een jongeren versie, die is  maar 25 euro en dan kan je een jaar gratis naar musea!
Ik zal een aantal leuke musea en exposities voor jullie op een rijtje zetten waar ik heel graag heen wil!

1. Pop art in het Valkhof museum in Nijmegen (t/m 6 januari 2013)

























Hier is de grootste collectie van Europa te zien, pop-art geweldige stijl! Je kent vast Andy Warhol wel en alle leuke coca cola verpakkingen, de moeite waard dus!


2. Lewis Hine in het fotomuseum Rotterdam (t/m 6 januari 2013)

Dit is een hele bekende fotograaf die exposeert in het fotomuseum. De eerste grote tentoonstelling in Nederland is het van Lewis Hine! Hij wilde met zijn foto's het leven van mensen wilde verbeteren. Hij maakte foto's van immigranten op ellis island, kinderarbeid en arbeiders die hoog boven New York aan het empire state building werkten. Echte iconen van de 20ste eeuw dus!

3. Life needs internet in het museum voor communicate in Den Haag ( vanaf 7 oktober tot juni 2013 )

In Life Needs Internet onderzoekt digitale media kunstenaar Jeroen van Loon de invloed van internet op ons dagelijks leven. Hij reisde van het hypermoderne Singapore tot de jungle van West-Papua, maakte portretten van de inwoners en vroeg hen in een handgeschreven brief te beschrijven wat het internet voor hen betekent. Met Life Needs Internet laat Van Loon zo de evolutie zien van onze mondiale digitalisering en de impact die dit heeft op verschillende culturen.

4. Fotomuseum Foam in Amsterdam






Hier hebben ze verschillende leuke tentoonstellingen!

5. Beeld en geluid experience in Hilversum


HOREN, ZIEN, LACHEN MET ANDRÉ VAN DUIN






"Ja hoor, daar is ie weer!!" Kom naar onze nieuwe tentoonstelling over André van Duin. Dat wordt een prettig ontregelende ervaring. Maak er je eigen Animal Crackers of loop een polonaise in de lachloop. En staat daar nu echt een paard in de gang? Kom zelf horen, zien en lachen bij Beeld en Geluid.
6. 100 years of dutch graphic design in het MOTI in Breda

En dit is natuurlijk helemaal wat voor mij met mijn grafisch vormgeven opleiding! In drie zalen, samen goed voor meer dan zeshonderd vierkante meter, wordt de bezoeker meegevoerd langs bekende én onbekende hoogtepunten uit een eeuw graphic design. Een uniek historisch overzicht dat duidelijk maakt hoezeer de Nederlandse grafische vormgeving is verweven met de modernisering van de samenleving in de twintigste eeuw.
Q: Naar welke willen jullie gaan?

11 comments:

  1. Toevallig ben ik 2 weken geleden nog in het MOTI museum geweest, eerlijk gezegd heb ik niet echt veel gezien van het museum omdat ik samen met een vriendin de hele tijd de slappe lach had.. Opzicht wel jammer want het sprak me wel aan!

    Liefs, Esmée

    ReplyDelete
  2. oehhh lijkt mij ook super leukk!

    ReplyDelete
  3. Leuk artikel!

    Liefs, Mariette
    Ps. Je kan nu spammen op mijn blog!

    ReplyDelete
  4. klinkt inderdaad allemaal super leuk! misschien moet ik ook maar zo'n kaart aanschaffen.
    vooral de fotomusea lijken me erg leuk :)

    <3

    ReplyDelete
  5. So beautiful!

    xoxo
    http://www.its-dash.blogspot.nl/

    ReplyDelete
  6. Het fotomuseum lijkt me zo vet :)

    ReplyDelete
  7. Wauw, lijkt me echt heel tof! Camera mee en ik vermaak me er wel denk ik. :D

    Liefs, Romy

    ReplyDelete
  8. Ik vind Foam altijd leuk, ze hebben altijd wel iets nieuws en moois. En de eerste lijkt me ook heel leuk!

    ReplyDelete

I♥comments, I answer your question!