Pagina's

Friday, January 27, 2012

TIP: Drawing for dummies

Hee!
Lekker rustig weekje gehad 2 dagen vrij, maar morgen ga ik helpen bij de opendag van mijn school, het grafisch lyceum in rotterdam! Dus in die 2 dagen heb ik lekker kunnen tekenen.

Een tijd geleden heb ik bij Bol.com een boek gekocht genaamd tekenen voor dummies. Ik wil het tekenen meer onder de knie krijgen, omdat ik daar niet heel goed in ben.
In heel het boek staan ongeveer 35 leuke oefeningen met veel handige tips erin. Het is de bedoeling dat je die oefeningen stap voor stap maakt. En met de theorie erbij hoe je het moet doen is het perfect!
Zelf heb ik bij de Action een schetsboek op A4 grootte gekocht voor 2 euro. Helemaal voor die opdracht.
Kijk mee naar de opdrachtjes die ik al heb gemaakt.
Echt een aanrader dit boek.
Q: Doen jullie weleens tekentutorials of opdrachtjes?











17 comments:

  1. Echt een boek voor mij, ik kan echt niet tekenen maar wil het wel graag leren haha!

    Liefs

    ReplyDelete
  2. Ik kijk vaak op devianart voor tips :)

    ReplyDelete
  3. Heel erg handig deze tips!
    xx

    ReplyDelete
  4. Lijkt me een leuk boek!

    ReplyDelete
  5. Anonymous28/1/12 11:29

    handig boek!!

    ReplyDelete
  6. Die heb ik vroeger ook thuis gehad, heb ik me wel mee geamuseerd :D !

    ReplyDelete
  7. Anonymous28/1/12 17:01

    Echt leuk boekje!
    Leuke tip
    xx

    ReplyDelete
  8. Vroeger tekende ik veel en kon ik het ook aardig goed. Nu teken ik nooit meer en ik ben het totaal verleerd. Ik heb zelf ook een tekenboek, maar dan voor experts, naar mijn idee.. Misschien toch eens een boek voor dummies aanschaffen :)

    Liefs

    ReplyDelete
  9. Ah, dit is echt een leuk boek om meer en meer te gaan tekenen!

    ReplyDelete
  10. Oh wat een handig boek zeg. Ik zet hem gelijk op m'n verlanglijstje :)

    ReplyDelete
  11. Haha wat grappig! :)
    De vissen zaten in een echte telefooncel, die dus in een aquarium was omgetoverd. Om zogezegd de telefooncel toch nog een doel te geven in deze tijd vol mobiele telefoons. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of het echte vissen waren. Het leek in ieder geval wel zo :)

    ReplyDelete
  12. Dat ziet er super schattig uit, heel erg handig ook! Bedankt voor de tip!

    ReplyDelete
  13. Leuk boek, die wil ik wel hebben, handig!X

    ReplyDelete

I♥comments, I answer your question!